nedeľa 25. novembra 2012

Zdravé palacinky a jablkovo mrkvové muffiny

Už včera neskoro večer som cítila, že na mňa niečo lezie. Nepomohol ani lipový čaj s medom a citrónom a tak som radšej zostala väčšinu dňa pod perinou s knihou. Aspoň som konečne (konečne.. od predvčera :D) dočítala knihu 11 minút od môjho stále obľúbenejšieho Paula Coelho. Píše naozaj úžasné príbehy a strašne mi sedí. Táto kniha je o žene z Brazílie, ktorá sa stala dobrovole prostitutkou kvôli peniazom a myslela si, že už nikdy v živote nestretne lásku.

Dnes som sa nechala kulinársky inšpirovať eat run love blogom. Už odkedy som videla jej recept na palacinky z ovsených vločiek, vedela som, že nám ich doma urobím. Sú výborné! Robila som ich z dvojitej dávky a nakoniec som ešte raz toľko prirábala. :D O. bol behať a mal veľký hlad. Nabudúce urobím rovno z trojitej a bude.

Palacinky z ovsených vločiek

  • 8 lyžíc ovsených vločiek, ktoré najemno namelieme v mixéri
  • 3 lyžice celozrnnej múky
  • 2 lyžice hladkej múky
  • 2 vajcia
  • 1/2 lyžice trstinového cukru
  • nízkotučné mlieko
Rozšľaháme vajíčka a pridáme cukor. Premiešame aby sa rozpustil. Pridáme trochu mlieka a prisypeme múku. Mlieko prilievame podľa potreby nech je cesto dostatočne riedke.

Palacinky sme si namazali domácim džemom z lesných plodov od maminky a trochou jogurtu.

No a večer som chcela piecť jablkové muffiny, ale včera M* zverejnila svoje jesenné muffiny z jabĺk a mrkvy a mne sa doma okrem jabĺk váľa aj mrkva, tak bolo rozhodnuté.



Jablkovo-mrkvové muffiny

Suché suroviny

  • 350g múky (použila som celozrnnú pšeničnú a žitnú)
  • 1 a 1/2 lyžičky kypriaceho prášku
  • štipka soli
  • lyžička škorice
Mokré suroviny

  • 2 mrkvy
  • 3 jablká
  • 70ml repkového oleja
  • 2 vajcia
  • 3 lyžice jogurtu
  • lyžička nastrúhanej citrónovej kôry
  • 80g cukru
Mrkvu a jablká nastrúhame najemno a vyžmýkame od prebytočnej šťavy, zmiešame mokré suroviny a pridáme nastrúhané. V druhej miske zmiešame suché suroviny a vysypeme do mokrých surovín. Premiešame a naplníme 12 košíčkov. Pečieme na cca 220°C približne 25-30min.

Takže M*! Díky za nápady, mo nám to chutilo. :)

Bežkyňa

12 komentárov:

  1. Popravdě? Čekala jsem že se budu bát víc. Lhala bych, kdybych řekla že jsem se nebála vůbec, ale čekala jsem trošičku víc :-)
    Já teď čtu Alchymistu, jsem teprv na začátku...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Díky za receptík k palačinkám :) vyzkouším :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. 11 minut se mi líbila asi nejvíc ze všech jeho knih. Pak je ještě super Veronika se rozhodla zemřít.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veroniku som čítala predtým. Píše skvelo. Bojím sa chvíle keď prečítam všetky jeho knihy.

      Odstrániť
  4. 11 minut jsem dostala darem od kámošky a Coelha miluju... 11 min. je hodně povedená kniha...
    Já dělala palačinky ve čtvrtek... Nakonec to byli spíš lívance :D :D
    Ale ty muffiny asi zkusím

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jeee jsem moc ráda, že ti palačinky i muffiny chutnaly:)
    neumíš si představit, jakou mám radost, když podle mého článku někdo něco orpavdu uvaří ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. muffiny otřesný! kdo vůbec nezná a neochutnal muffiny jen může říct že jsou skvělý.... nejsou vůbec nadýchané a je z nich jakási těstová patlanice! někdy holky přemýšlejte když vymýšlíte recepty a raději to nechte profesionálům, kteří pečení rozumí ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Každý váš komentár ma poteší. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...