pondelok 1. júla 2013

Sport Beans od www.vitalcity.sk

Pred nejakou dobou ma kontaktoval pán Martin z webu www.vitalcity.sk s ponukou vyskúšania nejakého
produktu z jeho ponuky. Po krátkom zvážení som sa rozhodla vyskúšať energetické fazuľky - Sport Beans od spoločnosti Jelly Belly. Vtedy ešte bola moja účasť na Olomouckom polmaratóne neistá a tak som sa rozhodla dva z balíčkov vyskúšať na našom cyklovýlete s bežcami na šumave a jeden si odložiť na Olomouc, prípadne iný závod.

Sport Beans - o čo ide?
Energetické fazuľky sú podľa výrobcu rovnocennou alternatívou k energetickým gelom a nápojom. Sú bohaté na karbohydráty (sacharidy), vitamíny a minerály. Obsahujú prírodné sladidlá a sú vyrobené zo 100% príchutí a ovocných štiav a neobsahujú umelé farbivá.

Fazuľky sú balené do uzatvárateľného vrecúška a v jednom balení dostanete 28g fazuliek. Vybrať si môžete medzi balíčkom bez kofeínu a balíčkom EXTREME, v ktorom je extra pridaný aj kofeín.



Odporúčané dávkovanie a použitie:
Pred tréningom – zjedzte jedno balenie približne 30 minút pred cvičením s 1-2 pohármi vody.
Počas tréningu – jedzte podľa potreby, doporučujeme jedno balenie každých 45 minút.
Po tréningu – jedzte ako pomoc na doplnenie svalových zásob uhľohydrátov.
Vždy, konzumujte s vodou pre nahradenie stratených tekutín potením.

Zloženie (Malinová príchuť)
Invertný cukor, glukózový cukor, kyselina citrónová (E325 - mléčnan sodný, E330 - kyselina citrónová, E331 - citronan sodný, E332 - citronan draselný), malinový pretlak, želatína (E440 - pektin), soľ, farbivo (E163), prírodná aróma, prostriedky pre povrchovú úpravu (E901 - včelí vosk, E903 - karnaubský vosk, E904 - šelak), vitamín C, vitamín B3, vitamín B1 a vitamín B2

Moje dojmy

Ako som písala, prvé dve balenia som použila na cyklovýlete na Šumave. Prvý deň som otvorila balíček malinových fazuliek. Nedodržala som odporúčané dávkovanie, fazuľky sú na mňa strašne sladké a nedokázala som ich zjesť všetky naraz. Chuťou boli inak fajn, mám rada maliny. :) Jedla som ich teda vždy po dvoch, troch na každom krátkom zastavení. Iné svačinky som nemala a iba som vždy dávku zapila vodou.  Energiu som cítila, ony tie kopčeky na Šumave nie sú žiadna sranda, skóre cca 50km s prevýšením asi 1200m. :)
Druhý deň som si nachystala fazuľky s čerešňovou príchuťou a tentokrát aj s pridaným kofeínom. Čakala som do chvíle, kedy budem cítiť, že strácam energiu. Opäť som nezjedla naraz celý balíček, ale pri prvom pocite únavy som si dala asi 4 fazuľky. Ten kofeín je poznať a prísun energie bol znateľnejší, zbytok balíčku som opäť postupne dojedala počas dňa. Čerešňová príchuť ma chuťou oslovila najviac.

Do posledného balíčka s príchuťou MIX som si musela počkať ešte pár týždňov. Nakoniec sa mi podarilo dostať sa na 1/2 maratón Olomouc. Bohužiaľ kvôli chorobe a netrénovaniu som naozaj nebola v najlepšej kondícii. K večeru bolo k tomu ešte stále celkom teplo. Zabalila som si teda fazuľky so sebou. Polovicu balíčka som si dala asi 20 minút pred štartom, zapila som ho dostatočným množstvom vody. Po výstrele sme to rozbehli tempom pod 6min/km a držali sme si ho asi 2-3km. Tam som to kvôli teplu chcela vzdať, ale našťastie sme trošku spomalili. Na 10tom kilometri mi začali dochádzať sily a prišiel čas na druhú polovicu balíčka, v tomto prípade musíte plánovať kvôli doplneniu vody. Mala sa blížiť občerstvovačka, tak som do seba fazuľky hodila, zase ta sladká chuť (ja proste vôbec nie som na sladké zvyknutá), a na občerstvovačke som ich zapila. Asi za pol kilometra som cítila ako i je zase lepšie. Energia mi vydržala asi po 17-ty kilometer.

Výsledok

Fazuľky naozaj dodajú potrebnú energiu, tak ako sľubuje výrobca a pri závode mi dosť pomohli. Jediná moja výtka je práve k chuti, sú strašne sladké, ale to sú v podstate aj energetické gely a človek si na to musí zvyknúť.

V prípade záujmu môžete fazuľky objednávať na odkaze - http://vitalcity.sk/energia/sport-beans
Jedno balenie vyjde na necelé dve eura.

2 komentáre:

Každý váš komentár ma poteší. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...