pondelok 17. marca 2014

Mrkvovo orieškové cupcakes od Markéty

Keď som dnes uvidela na blogu Markéty (eatandrunandlove.blogspot.cz) recept na cupcakes s tvarohovým
krémom, nemohla som odolať a recept som hneď vyskúšala. :) Oslovilo ma, že to bola dávka iba na 5 muffinkov, nie že by som si to u iných receptov nemohla spočítať. :D Akurát som doma nemala vylúskané vlašské orechy a preto som použila lieskové.

Muffiny (5ks):
  • 30g pšeničnej celozrnnej múky
  • 20g trstinového cukru
  • 1 lyžička prášku do pečiva
  • 1 lyžička sody bikarbony
  • štipka soli (naozaj malá, ja som dala štipku podľa odmerky a mám ich trošku slané :D)
  • Škorica
  • Muškátový oriešok
  • 1 vajce
  • 1 veľká nastrúhaná mrkva alebo 2 menšie
  • hrsť hrozienok
  • 40ml oleja
  • 50g sekaných vlašských orieškov (ja som teda použila lieskové)
Všetky suché suroviny zmiešajte v jednej miske. V druhej miske zmiešajte vajíčko a olej a prilejte k múke. Potom do zmesi primiešajte nastrúhanú mrkvu, dobre premiešame a naplníme 5 košíčkov. Pečieme na cca 200°C asi 20 minút.

Než na muffinky budeme dávať krém, necháme ich vychladnúť.

Na krém použijeme:
  • 200g tvarohu (použila som plnotučný)
  • 2 lyžice lučiny
  • 20g vanilkového cukru (dala som tri 8g sáčky)
Suroviny zmiešame a vyšľaháme a zdobiacim sáčkom ozdobíme muffinky a abrakadabra cupcakes sú hotové. :)

Cupcakes sú výborné, vďaka mrkvičke sú krásne vláčne a šťavnaté. :) Mne sa ich podarilo presoliť, dala som štipku podľa odmerky z IKEA, ale ono naozaj stačí len trošku soli medzi prsty. :)

No a aby som toho nemala málo, skúšam ešte piecť chlebík z žitného kvásku, ale o tom až neskôr, možno zajtra, alebo až keď vyladím recept. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Každý váš komentár ma poteší. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...